Kipróbáltuk: Panasonic Lumix GH5S (teszt)

0

Értékelés

Biztos vagyok benne, hogy a Panasonic a GH5 kereskedelmi forgalomba kerülése után nagyon figyelte a piackutatási eredményeket, amelyeken azt láthatta, hogy a videós szolgáltatások terén komoly lehetőségeket kínáló cserélhető objektíves gépek között a Sony kis felbontású A7S modelljei igen közkedveltek. Vélhetően a 12 Mpixeles full-frame szenzor az oka, amely kiváló dinamika átfogást és gyenge fényben is kiváló felvételek készítését kínálja.

Nyilvánvaló, hogy a Panasonic nem hagyhatta, hogy a Sony jelentős szeletet csípjen el a tortából pusztán azért, mert az ő gépük kisebb felbontású és kevés fényben jobban „lát”.

A GH5 továbbfejlesztése kézenfekvő lépés volt, a jobb „low-light” képességért cserébe pedig a felbontást kell csökkenteni. Aki videózni akar, annak úgysem szempont a huszonplusz megapixel.

A GH5S-t egyértelműen a videós képességek csúcsra járatásáért hozták létre, ez nem csupán a januári sajtóbejelentésen volt látható, de a gép képességein is.
Ezen okból egyébként kicsit kakukkfióka is volt ez a gép nálunk, hiszen mi elsősorban a fotósoknak fejlesztett és kínált gépekkel, objektívekkel, kiegészítőkkel foglalkozunk, de persze ha már itt volt, igyekeztünk a legrészletesebben vallatóra fogni.

A gépről kialakult összkép szerint a GH5S remek videós képességekkel rendelkezik, amelyek még a filmgyártásban való felhasználását is lehetővé teszik (lásd anamorfikus lencsék támogatása, time-code ki/bemenet), ugyanakkor a fotózás terén sem kell nagyon szégyenkeznie a felmutatott szolgáltatásaival. Igaz, a túlexpozíciót annyira nem szereti, hogy talán még az okostelefonok között is találhatnánk olyat, ami toleránsabb a csúcsfényekkel, de a helyes expozíció esetében így is nagyon jó képminőséget kapunk. A korlátozott felbontása és csúcsfény érzékenysége miatt azonban a használhatósága is kissé korlátozott.

A videózás terén viszont tényleg kiváló képességeket tud felmutatni, így a fő területén valóban ígéretes modell.

A váz ára cikkünk megjelenésekor bruttó 785 ezer Ft, ami 235 ezer Ft-tal több, mint a GH5-é.

Pro és kontra

A gép pozitív és negatív tulajdonságai a következők:

Pro és kontra
előnyök hátrányok
  • Időjárásállóságot adó szigetelésekkel ellátott váz
  • Nagy érzékenységű, alacsony képzajú 10 Mpixeles szenzor
  • Dupla natív érzékenység, magas érzékenységnél is kis képzaj
  • Maximalizálható automatikus érzékenység beállítás
  • Többféle erősségű zajszűrés
  • Mechanikus és elektronikus zár (de csak teljes elektronikus)
  • Akár 1/8000 mp-es zársebesség redőny zárral, 1/32000 mp elektronikus zárral
  • Képérzékelő automatikus pormentesítése
  • Többféle üzemmódú, jól testreszabható AF rendszer
  • Gyenge fényben is jól működő autofókusz
  • Remek felbontású 3,2″-os, 3:2 oldalarányú, kihajtható és elfordítható LCD
  • Érintésérzékeny LCD
  • Érintéses AF pont kijelölés a hátsó kijelzőn EVF használatakor is (abszolút helyzet vagy eltolás)
  • Aktív státuszkijelzés (közvetlen módosítható paraméterek)
  • Segédrács, hisztogram az LCD-n
  • Nagy felbontású, nagy keresőképet adó elektronikus kereső betekintés érzékelővel
  • Ki/bekapcsolható expozíció szimuláció élőképen
  • Fordítást és döntést is jelző virtuális horizont
  • Jó kézi élességállítás kiváló nagyítás mellett
  • Három egyéni mentési beállítás a módválasztó tárcsán (C1-3)
  • Vakupapucs
  • Saját menü szerkesztése
  • Három vezérlőtárcsa, joystick
  • Finomhangolható fehéregyensúlyok (egyedi fehér-egyensúly is)
  • Peremsötétedés és diffrakció korrekció
  • Többféle sebességű, gyors sorozat módok (max. 60 kép/mp)
  • 4K Photo mód 8 Mpixeles felbontással, 60 és 30 kép/mp-cel, utólag kiválasztható képkockával, akár több perces időtartamban
  • HDR mód, különféle digitális szűrők
  • Cinema 4k és Ultra HD videofelvétel, sztereo hanggal, gyors autofókusszal, felvétel közbeni fókuszpont váltással, akár manuális üzemmóddal, többféle képfrissítéssel és tömörítéssel (LONG-GOP, ALL-I)
  • Mikrofon bemenet, fejhallgató kimenet, time-code ki/bemenet
  • Állítható mikrofon jelszint és szélzaj csökkentés
  • Slow-motion és Time-lapse videófelvételek lehetősége Ultra HD-ben és Full HD-ben sokféle képfrissítéssel
  • Videók vágása gépen belül, képkocka kimentése
  • Expozíció sorozat akár 7 képig, amely önkioldóval kombinálható (kézi HDR-hez)
  • Fókusz sorozat, programozott sorozat Time-lapse-hez RAW-ban is
  • Felvétel és lejátszás hisztogram (R,G,B felosztásban is), kiégett részek jelzése felvételkor (zebra minta) és lejátszáskor is
  • Felvétel prioritásos vezérlés
  • Közel 10 programozható gomb
  • AF segédfény
  • RAW formátum 12 vagy 14 biten
  • Beépített Bluetooth LE és Wi-Fi vezérlők, fényképezőgép távoli vezérlése okoseszközről
  • B módú fótózás Bluetooth-on keresztül okostelefonnal rögzített expozícióval
  • Dupla kártyafoglalat, UHS-II támogatása
  • Teljes méretű HDMI kimenet
  • Magyar nyelvű menürendszer
  • Túlexpozícióra érzékeny RAW fájlok
  • Programozott fókusz eltolás paraméterei nem menthetők
  • Nincs szenzor stabilizálás
  • AF néha jól láthatóan előre-hátra lencsemozgatással keresi az élességet
  • Nincs beépített vaku
  • Elektronikus zárnál nincs vakuzási lehetőség és csak teljes elektronikus zár érhető el (csak első redőny nem)
  • Nincs panoráma mód
  • Vártnál jóval lassabb kártyaírási sebesség még UHS-II-nél is

Mellékelt tartozékok

A termék dobozában a fényképezőgépen kívül a következőket kapjuk:

  • szoftver CD
  • használati útmutatók
  • lítium-ion akkumulátor (DMW-BLF19E)
  • micro USB-s akkutöltő és kábel (DMW-BTC13)
  • hálózati USB adapter
  • USB Type A – micro USB kábel
  • USB Type A – USB Type C kábel
  • szinkron kimenet – time-code kábel
  • kábel rendező
  • vakupapucs vakdugó
  • nyakpánt
  • vázsapka

A fényképezőgépet a Panasonic magyarországi képviseletétől kaptuk tesztünk idejére. Köszönjük!

Ha a bemutatóink segítettek a gép kiválasztásában, akkor a vásárlásnál tegyen erről említést a kereskedőnél is! Ezzel támogathatja a Pixinfo.com működését. Köszönjük!

Tesztfotók

Tesztfotóinkat a következő objektívekkel készítettük:

A képek a veszteségmentes elforgatást leszámítva minden tekintetben módosítatlanok.

A RAW képeket Adobe Lightroom Classic-ban konvertáltuk alapbeállításokkal, de Camera Standard színprofillal (sRGB színtérben), a gép saját JPEG képei alap zajszűrésűek.

Panasonic Lumix GH5S tesztfotók