Címlap 2019

Archívum

Sigma 45mm f/2,8 DG DN Contemporary – teszt

A full-frame szenzoros tükör nélküli fényképezőgépekhez készült Sigma DG DN objektíveket bemutató sorozatunk soron következő cikkében a haladó (kortárs) széria egyik vélhetően kedvelt darabját vesszük a górcső alá, a standard látószöget kínáló Sigma 45mm...

Sigma 35mm f/1,2 DG DN Art – teszt

A Sigma idén nyáron mutatta be első full-frame szenzoros MILC-ekhez készült DG DN objektívjeit, amelyek között a már korábbról jól ismert 14-24mm f/2,8 DG DN Art mellett két vadonat új modell is megjelent, a...

Sigma 120-300mm f/2,8 DG OS HSM S – teszt

Ha kezdő fotósok beszélgetnek teleobjektívekről, akkor általában két gyújtótávolság tartomány kerül szóba, a népszerű 70-200mm és a kicsit nagyobb telét kínáló 70-300mm vagy 100-300mm. Utóbbiak azonban legtöbbször az amatőr objektívek szegmensében játszottak (lásd Canon...

Sigma 60-600mm f/4,5-6,3 DG OS HSM S – teszt

A japán Sigma 2001-ben dobta piacra első „bigma” becenevet kapott objektívét, az 50-500mm f/4-6,3 EX APO RF HSM modellt. A 10×-es zoom viszonylag lágy rajzolata ellenére kedvelt objektívvé vált az amatőr fotósok körében. 2005-ben...

Sigma 70-200mm f/2,8 DG OS HSM S – teszt

A Sigma viszonylag régóta kínál f/2,8 fényerővel 70-200 mm-es telezoomot, az EX szériában stabilizátor nélküli és stabilizátoros változatok is megjelentek. A frissebb modelleket tartalmazó Sports széria tavaly év végén bővült az új 70-200mm f/2,8...

Sigma U-AF: fókuszrendszert és elemeket is az objektívbe!

Mekkora ötlet kell ahhoz, hogy egy gyártó merészet gondolva kitalálja, hogy az objektívébe ne csupán a lencsetagokat és az autofókusz lehetőségét építse, hanem magát a fókuszrendszert is és az ehhez szükséges energia biztosítására szolgáló...

Sigma 500mm f/4 DG OS HSM S – teszt

A családi vállalkozásból világszinten ismert gyártóvá nőtt Sigma már 2005-ben is kínált szupertele fix objektívet. Az akkor megjelent 500mm f/4,5 EX DG HSM a konkurensekhez képest egy harmad blendével maradt le fényerőben, illetve nem...

Sigma 28mm f/1,4 DG HSM Art – teszt

A Sigma már tavaly is rendelkezett 24mm f/1,4 DG HSM Art objektívvel, amelyet mi is elégedettséggel teszteltünk. Azonban 28 mm-es fixe sokáig nem volt a japán gyártónak az Art szériában, sőt, a korábbi EX...

Sigma 50mm f/1,4 DG HSM Art – teszt

A Sigma még 2014-ben hozta ki az 50mm f/1,4 EX DG utódjaként az Art szériás 50mm f/1,4 DG HSM modellt, amely elődjéhez képest sokkal több különleges lencsetagot kapott. Nyilvánvaló, hogy nem új objektívről van...

Sigma 40mm f/1,4 DG HSM Art – teszt

Tavaly a Photokinára több egyéb újdonság mellett egy kicsit  szokatlan gyújtótávolságúnak számító 40mm f/1,4 DG HSM Art objektívvel is készült a japán Sigma, ami a még szeptember elején megjelent 40mm T1.5 filmezős-videós objektív fotósoknak...

NÉPSZERŰ CIKKEK

Hogyan ne fotózz és hogyan fotózz párokat

Egy rossz példa bemutatása után Jerry Ghionis részletesen elmagyarázza, mikre érdemes figyelnünk párok fotózásánál.

Hétvégére ajánljuk: Ansel Adams dokumentumfilm

Online is megtekinthető a Ric Burns rendezésében készült 80 perces dokumentumfilm, amit még 2002-ben sugároztak az amerikai PBS csatornán. A film Ansel Adams életét...

Szelektív fehéregyensúly módosítás

Ha kevert színhőmérsékletű megvilágításod volt, vagy csupán csak a kép egy részének színét (kontrasztját, világosságát, stb.) szeretnéd módosítani, itt egy jó módszer, hogyan teheted...

Miért fontos a tömörítetlen HDMI kimenet?

Ha azt mondjuk videofelvétel, nyilván mindenki legyint egyet, mondván ez már minden mai gépben benne van. Ha azt mondjuk 4k, akkor még sokan fel...