Címlap 2017

Archívum

Sigma 50-100mm f/1,8 DC HSM Art – teszt

Az APS-C DSLR-t használóknak bizonyára feltűnt, hogy az utóbbi fél évben csak full-frame gépekhez tervezett objektíveket teszteltünk. Jóllehet, ezeket is felcsavarhatjuk az APS-C szenzoros gépekre, kicsi az esélye, hogy egy haladó amatőr az APS-C...

Sigma 24mm f/1,4 DG HSM Art – teszt

A nagylátószögű Sigma objetkívek sorozatunk utolsó darabjaként jöjjön az általános széles látószöget kínáló 24 mm-es f/1,4-es. Bár régebben a 28 mm volt az a gyújtótávolság, amivel a legtöbb nagylátószögű objektív készült (legyen az fix, vagy...

Sigma 20mm f/1,4 DG HSM Art – teszt

Nemrégiben sorra vettük a Sigma nagylátószögű fix objektívjeit, így most következzen a 20 mm-es f/1,4-es. Sokszor fordul elő, hogy a manapság átlagosnak tekinthető 24 mm-es nagylátószög éppen nem elég, egy kicsit extrémebb, egy kicsit nagyobb...

Sigma 14mm f/1,8 DG HSM Art – teszt

A Sigma év elején bővítette Art szériás objektív parkját és ekkor jelentette be a 135 mm f/1,8 portré objektívet, a stabilizált 24-70mm f/2,8 fényerős standard zoomot, valamint az ultra nagy látószögű 14mm f/1,8 modellt. Az...

Interjú: Kazuto Yamaki, Sigma

Múlt héten Magyarországra látogatott a népszerű objektíveket gyártó Sigma Corporation tulajdonosa és vezetője, akivel a korábbi, szakmai vásárokon készült interjúk után ismét sikerült leülni beszélgetni egy kicsit. Yamaki úr a találkozót egy kis bemutatóval indította,...

Sigma 24-70mm f/2,8 DG OS HSM Art – teszt

Fotóriporterek körében az egyik legelterjedtebb zoomobjektívek a 24-70 mm-es átfogással bíró, f/2,8 fényerejű modellek. Nem véletlen ez, hiszen ez a tartomány jó nagylátószöget és nem túl távoli témák esetében elégséges minimális telét kínál, ugyanakkor...

Sigma 135mm f/1,8 DG HSM Art – teszt

Idén a Sigma két objektívvel bővítette a felső kategóriás objektívjeit tartalmazó Art szériáját, a 24-70mm f/2,8 fotóriporter zoommal és a 135 mm-es f/1,8 fényerejű portrézsenivel. A Sigma 135mm f/1,8 ugyan nem egyedülálló, de ebben a...

Sigma 85mm f/1,4 DG HSM Art – teszt

A Sigma a 2016-os Photokinán – több másik új objektív mellett – mutatta be a full-frame szenzoros gépekhez tervezett 85 mm-es gyújtótávolságú klasszikus portré objektívének második kiadását, a Sigma 85mm f/1,4 DG HSM Art...

Sigma 12-24mm f/4 DG HSM Art – teszt

A Sigma pár éve kezdte el komolyan megújítani az objektív kínálatát és hozta el a profi felhasználásra szánt Art szériáját. A sorozat ma már rengeteg olyan objektívet tartalmaz, amely kiváló képminőséget kínál, így a...

A Sigma USB dock

Egy-két évtizeddel ezelőtt, amikor még a profi fotósok filmre dolgoztak, illetve amikor még a digitális fényképezőgépek felbontása nem volt ilyen óriási, mint manapság, még senkit sem érdekelt, mennyire pontos egy objektív. Az újságban lehozott,...

NÉPSZERŰ CIKKEK

50 éves a CCD

50 évvel ezelőtt, 1970-ben publikálta Willard Boyle és George E. Smith új találmányukat: a CCD-t. Azóta óriásit fejlődött a technika és tucatnyi helyen segítette már az emberiséget.

Így javíthatod egyszerűen az erős torzítású, akár halszemmel készült fotókat

Jimmy McIntyre ismét egy hasznos Photoshop szolgáltatást mutat be nekünk, amely nem is olyan régen került bele a szoftverbe. Ha torzítás csökkentést...

Gács Anna: Törésvonalak – Betegségdokumentálás és élettörténet (videó)

Online megtekinthető előadás az autopatográfiákról.

Alapfokon: Objektívek – Cserélhető objektívek

Eddig általánosságban beszéltünk az objektívekről, és főleg úgy tekintettünk rájuk, mint a fényképezőgéptől elválaszthatatlan részre. A komolyabb gépek azonban nincsenek az optikával egybeépítve, így azok levehetők és cserélhetők.

Tűz a víz alá! – Víz alatti fotózás fortélyai

Manapság már nem csodálkozunk azon, hogy a mobiltelefonnal is tudunk fényképet készíteni. Szinte mindenkinél van egy gép, és meglehetősen ajánlott eszköz autósoknak (kátyú, vagy éppen koccanás esetén). A technológia oda jutott, hogy lassan nincs olyan búvárhajó vagy bázis, ahol a felszerelés mosására szolgáló édesvízes dézsa mellett ne lenne egy másik a fényképezőgépeknek. Mert mostanra elérhető áron vehetünk gépet és tokot. Az esetek többségében persze ez nem világversenyekre készülő fotókat jelent, inkább arra, hogy megmutassuk vízalatti élményeinket másoknak.