Kipróbáltuk: Canon EOS R5 – teszt

0

Képminőség

Képzaj

A lenti érzékenység tesztképeket a fényképezőgép kikapcsolt zajszűrésével készítettük.
A készült RAW fájlokat a jelenleg rendelkezésre álló Adobe DNG Converterrel alakítottuk át DNG formátumúvá, majd a Lightroomban alapbeállítások mellett JPEG-gé (Camera standard színprofil nem elérhető).
Frissítés: a 2020. 08. 16-án megjelent Lightroom 9.4 már támogatja az R5 RAW fájljait, de Camera Standard színprofil továbbra sincs és 1/3 Fé alulexponálás tapasztalható alapértékekkel konvertálva.

A fotók az RF 85mm f/1,2 L objektívvel készültek.

Érzékenység – képzaj



ISO50; F6,3 1/1,7 mp


ISO50; F6,3 1/1,7 mp; Adobe DNG Converter + Adobe Lightroom Classic 9.3


ISO100; F6,3 1/3 mp


ISO100; F6,3 1/3 mp; Adobe DNG Converter + Adobe Lightroom Classic 9.3


ISO200; F6,3 1/6 mp


ISO200; F6,3 1/6 mp; Adobe DNG Converter + Adobe Lightroom Classic 9.3


ISO400; F6,3 1/13 mp


ISO400; F6,3 1/13 mp; Adobe DNG Converter + Adobe Lightroom Classic 9.3


ISO800; F6,3 1/25 mp


ISO800; F6,3 1/25 mp; Adobe DNG Converter + Adobe Lightroom Classic 9.3


ISO1600; F6,3 1/50 mp


ISO1600; F6,3 1/50 mp; Adobe DNG Converter + Adobe Lightroom Classic 9.3


ISO3200; F6,3 1/100 mp


ISO3200; F6,3 1/100 mp; Adobe DNG Converter + Adobe Lightroom Classic 9.3


ISO6400; F6,3 1/200 mp


ISO6400; F6,3 1/200 mp; Adobe DNG Converter + Adobe Lightroom Classic 9.3


ISO12800; F6,3 1/400 mp


ISO12800; F6,3 1/400 mp; Adobe DNG Converter + Adobe Lightroom Classic 9.3


ISO25600; F6,3 1/800 mp


ISO25600; F6,3 1/800 mp; Adobe DNG Converter + Adobe Lightroom Classic 9.3


ISO51200; F6,3 1/1600 mp


ISO51200; F6,3 1/1600 mp; Adobe DNG Converter + Adobe Lightroom Classic 9.3


ISO102400; F6,3 1/3200 mp


ISO102400; F6,3 1/3200 mp; Adobe DNG Converter + Adobe Lightroom Classic 9.3


ISO50; F6,3 1/1,7 mp


ISO50; F6,3 1/1,7 mp; Adobe DNG Converter + Adobe Lightroom Classic 9.3


ISO100; F6,3 1/3 mp


ISO100; F6,3 1/3 mp; Adobe DNG Converter + Adobe Lightroom Classic 9.3


ISO200; F6,3 1/6 mp


ISO200; F6,3 1/6 mp; Adobe DNG Converter + Adobe Lightroom Classic 9.3


ISO400; F6,3 1/13 mp


ISO400; F6,3 1/13 mp; Adobe DNG Converter + Adobe Lightroom Classic 9.3


ISO800; F6,3 1/25 mp


ISO800; F6,3 1/25 mp; Adobe DNG Converter + Adobe Lightroom Classic 9.3


ISO1600; F6,3 1/50 mp


ISO1600; F6,3 1/50 mp; Adobe DNG Converter + Adobe Lightroom Classic 9.3


ISO3200; F6,3 1/100 mp


ISO3200; F6,3 1/100 mp; Adobe DNG Converter + Adobe Lightroom Classic 9.3


ISO6400; F6,3 1/200 mp


ISO6400; F6,3 1/200 mp; Adobe DNG Converter + Adobe Lightroom Classic 9.3


ISO12800; F6,3 1/400 mp


ISO12800; F6,3 1/400 mp; Adobe DNG Converter + Adobe Lightroom Classic 9.3


ISO25600; F6,3 1/800 mp


ISO25600; F6,3 1/800 mp; Adobe DNG Converter + Adobe Lightroom Classic 9.3


ISO51200; F6,3 1/1600 mp


ISO51200; F6,3 1/1600 mp; Adobe DNG Converter + Adobe Lightroom Classic 9.3


ISO102400; F6,3 1/3200 mp


ISO102400; F6,3 1/3200 mp; Adobe DNG Converter + Adobe Lightroom Classic 9.3


ISO50; F6,3 1/1,7 mp


ISO50; F6,3 1/1,7 mp; Adobe DNG Converter + Adobe Lightroom Classic 9.3


ISO100; F6,3 1/3 mp


ISO100; F6,3 1/3 mp; Adobe DNG Converter + Adobe Lightroom Classic 9.3


ISO200; F6,3 1/6 mp


ISO200; F6,3 1/6 mp; Adobe DNG Converter + Adobe Lightroom Classic 9.3


ISO400; F6,3 1/13 mp


ISO400; F6,3 1/13 mp; Adobe DNG Converter + Adobe Lightroom Classic 9.3


ISO800; F6,3 1/25 mp


ISO800; F6,3 1/25 mp; Adobe DNG Converter + Adobe Lightroom Classic 9.3


ISO1600; F6,3 1/50 mp


ISO1600; F6,3 1/50 mp; Adobe DNG Converter + Adobe Lightroom Classic 9.3


ISO3200; F6,3 1/100 mp


ISO3200; F6,3 1/100 mp; Adobe DNG Converter + Adobe Lightroom Classic 9.3


ISO6400; F6,3 1/200 mp


ISO6400; F6,3 1/200 mp; Adobe DNG Converter + Adobe Lightroom Classic 9.3


ISO12800; F6,3 1/400 mp


ISO12800; F6,3 1/400 mp; Adobe DNG Converter + Adobe Lightroom Classic 9.3


ISO25600; F6,3 1/800 mp


ISO25600; F6,3 1/800 mp; Adobe DNG Converter + Adobe Lightroom Classic 9.3


ISO51200; F6,3 1/1600 mp


ISO51200; F6,3 1/1600 mp; Adobe DNG Converter + Adobe Lightroom Classic 9.3


ISO102400; F6,3 1/3200 mp


ISO102400; F6,3 1/3200 mp; Adobe DNG Converter + Adobe Lightroom Classic 9.3


ISO50; F6,3 1/1,7 mp


ISO50; F6,3 1/1,7 mp; Adobe DNG Converter + Adobe Lightroom Classic 9.3


ISO100; F6,3 1/3 mp


ISO100; F6,3 1/3 mp; Adobe DNG Converter + Adobe Lightroom Classic 9.3


ISO200; F6,3 1/6 mp


ISO200; F6,3 1/6 mp; Adobe DNG Converter + Adobe Lightroom Classic 9.3


ISO400; F6,3 1/13 mp


ISO400; F6,3 1/13 mp; Adobe DNG Converter + Adobe Lightroom Classic 9.3


ISO800; F6,3 1/25 mp


ISO800; F6,3 1/25 mp; Adobe DNG Converter + Adobe Lightroom Classic 9.3


ISO1600; F6,3 1/50 mp


ISO1600; F6,3 1/50 mp; Adobe DNG Converter + Adobe Lightroom Classic 9.3


ISO3200; F6,3 1/100 mp


ISO3200; F6,3 1/100 mp; Adobe DNG Converter + Adobe Lightroom Classic 9.3


ISO6400; F6,3 1/200 mp


ISO6400; F6,3 1/200 mp; Adobe DNG Converter + Adobe Lightroom Classic 9.3


ISO12800; F6,3 1/400 mp


ISO12800; F6,3 1/400 mp; Adobe DNG Converter + Adobe Lightroom Classic 9.3


ISO25600; F6,3 1/800 mp


ISO25600; F6,3 1/800 mp; Adobe DNG Converter + Adobe Lightroom Classic 9.3


ISO51200; F6,3 1/1600 mp


ISO51200; F6,3 1/1600 mp; Adobe DNG Converter + Adobe Lightroom Classic 9.3


ISO102400; F6,3 1/3200 mp


ISO102400; F6,3 1/3200 mp; Adobe DNG Converter + Adobe Lightroom Classic 9.3

Az eredeti RAW fájlok letölthetők:
ISO50,
ISO100,
ISO200,
ISO400,
ISO800,
ISO1600,
ISO3200,
ISO6400,
ISO12800,
ISO25600,
ISO51200,
ISO102400.

Zajszűrés

A magas érzékenységen keletkező zaj szűréséhez a kikapcsolt módon kívül 3 értékre beállítható zajszűrést kínál a gép. A fenti „kikapcsolt”, azaz minimális szűrésen kívül standard és erős fokozat is választható, valamint statikus témáknál a több képes zajszűrés is elérhető, utóbbi RAW+JPEG-nél nem választható. A zajszűrés hatása természetesen főképp a nagyobb ISO értéken készült JPEG fotóknál érezhető.

Zajszűrés

RAW fájlok dinamika tartaléka

RAW képformátumban sokkal szabadabban alakíthatjuk fotóinkat, például az expozíció beállítása terén, alul- vagy felülexponált képeknél. Jó eséllyel a fényképek összes részlete visszanyerhető egy egyszerű szoftveres expozíció eltolással. Alulexponált képnél ez általában nagyobb világossági eltérés esetén is lehetséges, a sötét területek zajszintjének emelkedése és a részletesség csökkenésének árán. Túlexponált fotók esetén némileg kisebb a mozgásterünk, hiszen a kiégett területeken nehezebb visszahozni a részleteket.

Ebben a tesztben ennek próbálunk utánajárni az alulexponált és túlexponált RAW képek Lightroomban történt push és pull „hívása” segítségével.

Tesztünk az mutatja, hogy 5 Fé alulexponálás is remekük korrigálható, a képzaj is csak minimálisan növekszik, függetlenül attól, hogy ez egy nagy felbontású, 45 Mpixeles szenzor.
A túlexponált képeknél is meglepően jól teljesít az EOS R5 szenzora, ahol 1,3 Fé még visszaállítható, sőt, 1,6 Fé is menthető a legtöbb esetben, bár itt már a bőrszínek kezdnek elcsúszni. Mindez persze átlagos képesség, de vegyük figyelembe a felbontást is és így értékeljük!

Push és pull „hívás”, dinamika tartalék alul- és túlexponált képeken (ISO100 – RAW)



ISO100; 5 Fé alulexponálás korrekciója


ISO100; 4 Fé alulexponálás korrekciója


ISO100; 3 Fé alulexponálás korrekciója


ISO100; 2 Fé alulexponálás korrekciója


ISO100; 1 Fé alulexponálás korrekciója


ISO100; eredendően helyes expozíció


ISO100; 1/3 Fé túlexponálás korrekciója


ISO100; 2/3 Fé túlexponálás korrekciója


ISO100; 1 Fé túlexponálás korrekciója


ISO100; 1 1/3 Fé túlexponálás korrekciója


ISO100; 1 2/3 Fé túlexponálás korrekciója


ISO100; 2 Fé túlexponálás korrekciója


ISO100; 2 1/3 Fé túlexponálás korrekciója


ISO100; 5 Fé alulexponálás korrekciója


ISO100; 4 Fé alulexponálás korrekciója


ISO100; 3 Fé alulexponálás korrekciója


ISO100; 2 Fé alulexponálás korrekciója


ISO100; 1 Fé alulexponálás korrekciója


ISO100; eredendően helyes expozíció


ISO100; 1/3 Fé túlexponálás korrekciója


ISO100; 2/3 Fé túlexponálás korrekciója


ISO100; 1 Fé túlexponálás korrekciója


ISO100; 1 1/3 Fé túlexponálás korrekciója


ISO100; 1 2/3 Fé túlexponálás korrekciója


ISO100; 2 Fé túlexponálás korrekciója


ISO100; 2 1/3 Fé túlexponálás korrekciója


ISO100; 5 Fé alulexponálás korrekciója


ISO100; 4 Fé alulexponálás korrekciója


ISO100; 3 Fé alulexponálás korrekciója


ISO100; 2 Fé alulexponálás korrekciója


ISO100; 1 Fé alulexponálás korrekciója


ISO100; eredendően helyes expozíció


ISO100; 1/3 Fé túlexponálás korrekciója


ISO100; 2/3 Fé túlexponálás korrekciója


ISO100; 1 Fé túlexponálás korrekciója


ISO100; 1 1/3 Fé túlexponálás korrekciója


ISO100; 1 2/3 Fé túlexponálás korrekciója


ISO100; 2 Fé túlexponálás korrekciója


ISO100; 2 1/3 Fé túlexponálás korrekciója


ISO100; 5 Fé alulexponálás korrekciója


ISO100; 4 Fé alulexponálás korrekciója


ISO100; 3 Fé alulexponálás korrekciója


ISO100; 2 Fé alulexponálás korrekciója


ISO100; 1 Fé alulexponálás korrekciója


ISO100; eredendően helyes expozíció


ISO100; 1/3 Fé túlexponálás korrekciója


ISO100; 2/3 Fé túlexponálás korrekciója


ISO100; 1 Fé túlexponálás korrekciója


ISO100; 1 1/3 Fé túlexponálás korrekciója


ISO100; 1 2/3 Fé túlexponálás korrekciója


ISO100; 2 Fé túlexponálás korrekciója