Címlap 2009

Archívum

Mikrosat Blitz ToGo vakuszett

A stúdióvakukkal egy nagy baj van. Nem igazán hordozhatók. Pedig akadnak helyzetek, amikor jól jönne a kényelmesen alakítható, szabályozható - és kellő mértékű - megvilágítás. A többség sajnos műtermi használathoz kötött, de azért a mobil stúdiószettekre vágyó vásárlókra is gondoltak néhányan. A Mikrosat Blitz ToGo összeállítása például pont ilyen. Kezünk ügyében járt, hát leteszteltük.

Exkluzív: Új Nikon kompaktok – Coolpix S570, S640, S70, S1000pj

A gazdasági válság idén egy kicsit mindent lelassított, de azt nyilván senki sem gondolta komolyan, hogy őszre és karácsonyra a Nikonnál csak a napokban bejelentett két tükörreflexes modellel készültek. Természetesen a kompakt kategóriában is folyt a fejlesztés, aminek az eredménye két ultrakompakt, egy OLED érintőképernyős, és egy beépített projektoros fényképezőgép lett. A gyártósor indulása előtt elkészült mintapéldányokkal a napokban ismerkedtünk meg.

Exkluzív: Nikon D3000 és Nikon D300s

A Nikon ismét a DSLR szegmensben erősít, méghozzá két új modellel. A belépő kategória friss versenyzője a D3000, amely valahol a D60 nyomdokain halad, a profi széria legújabb büszkesége pedig a D300s, mely nevében sem titkolja gyökereit. Mindkét gépet alkalmunk volt egy kis időre kézbe venni, így a következő cikkből az is kiderül melyikük kapott új AF-rendszert és melyikük HD videó szolgáltatást.

Történelem: Nikon

A Nikon név hallatán manapság mindenkinek azok a kiváló digitális tükörreflexes fényképezőgépek jutnak az eszébe, amelyek ma a fotósok egy igen nagy táborát szolgálják. Pedig a Nikon történetének első sikereit nem is a fényképezőgép gyártásban érte el. Az eleinte optikai eszközök készítésére szakosodott, közel száz éves múltra visszatekintő japán vállalat manapság az egyik - ha nem a - legmeghatározóbb fotós gyártó a piacon.

Fotóelmélet: Érzékelők 1

A fényképezőgépek jellemzésénél a legfontosabbnak tartott adatok egy része a képérzékelőre vonatkozik: típus, fizikai méret, felbontás. Érthető, hogy odafigyelünk ezekre az adatokra, hiszen az érzékelő az, ami a már megismert működésű optika által összegyűjtött fényt rögzíti. Sorozatunk mostani részében a legfontosabb érzékelőtípusokat tekintjük át.

M42: csatlakozószabvány karnyújtásnyira

Van, aki megállapodik a DSLR gépvázhoz vásárolt kitobjektívnél, vannak azonban örök nyugtalanok, akik megpróbálják minél szélesebb körben kipróbálni gépüket. Ez többnyire komoly kiadást jelent, de akadnak pénztárcakímélő megoldások is. Ilyen például az M42 szabványú, manuális, objektívek beszerzése. A szabvány 60 éves, így a kerek évforduló apropójából ideje körülnéznünk, mit kezdhetünk a digitális korszakban Apu vitrinbe zárt objektívjeivel?

Történelem: Kodak

„Csak nyomja le a gombot, mi elvégezzük a többit” – ezt az 1888-as szlogent követte egész történelme során a Kodak, amelynek tevékenysége óriási mértékben hozzájárult ahhoz, hogy a fotográfia bárki számára hozzáférhető lett.

Kipróbáltuk: Nikon Coolpix P90 teszt

A Coolpix P90 a tavaly felmelegített Nikon ultrazoom széria feltámadás utáni második darabja. A feltámadást a Coolpix P80 jelentette mely előtt évekig nem kaptunk nagy zoomos gépet a Nikontól. Az elmaradást úgy látszik kamatostul próbálja pótolni a gyártó, hiszen az új modell nem kevesebb mint 24x-es optikai zoomot kínál. És itt még nincs vége, de a további részletek következzenek a cikkben.

Történelem: Leica

MIII, M6, rangefinder, 35mm-es film – néhány mérföldkő, amelyek miatt Ernst Leitz és utódai munkássága bevonult a történelembe: a német cég vitathatatlanul megkerülhetetlen alakja a huszadik század fotótörténelmének. Így talán érthető, hogy miért a Leicat választottuk most induló, fotós gyártókat bemutató sorozatunk első részének alanyául.

Panasonic Lumix G nagykit

A Panasonic G1 néhány hónapja már járt a karmaink között egy hosszabb teszt erejéig, de akkor a hozzá adott kitobjektív képességeit részletesebben nem vizsgáltuk. Most viszont lehetőségünk adódott, hogy a nagy kitet, azaz a 14-45mm-es alap- és a 45-200mm-es tele-zoommal megtámogatott gépet vegyük szemügyre. Következő tesztünk azonban kevésbé a fényképezőgépre, mind inkább az objektívekre koncentrál.

NÉPSZERŰ CIKKEK

A medián fotózási technika

Szűcs Mátyás egy érdekes technikáról írt nekünk cikket, amelyben bemutatja, hogy a Photoshop Smart Objects-einek egyik tulajdonságát hogyan hasznosíthatjuk olyan kompozit fotók készítésénél, amelynél...

Tudod mi kell a drámai hatáshoz?

Vérfagyasztó pillanatok kaphatók el a megfelelő technikával, mindennemű veszély nélkül. Csak tudni kell, mi mire való! Azt a fotósiskolákban is tanítják, hogy...

Állatkerti fotózás tippek Ron Magilltől

Ron Magill, a Nikon egyik amerikai nagykövete megmutatja, milyen beállításokkal érdemes fotózni állatkertben. Ron a Miami állatkertben mutatja be, hogyan érdemes vadállatokat...

Három vakus trükk a kreatív képek készítéséhez

Egy jó képhez sokszor kevés a jó látásmód és a megfelelő kompozíció. A fények alapjaiban ronthatnak el egy képet, de ugyanúgy különleges képhatást is...

Zajos (nagy érzékenységű) képek élesítése

A facebookon csak MarkP-ként magát megnevező angol glamour fotós oktatóvideót készített a nagy érzékenységgel és/vagy zajos képek utólagos élesítésének egy módjáról. A Photoshopban...