Címlap 2017
Archívum
Összecsukható, hordozható Mikrosat Dodi-box Speedbox
A hordozható, rendszervakukhoz fejlesztett Mikrosat Speedbox-szal még 2013-ban ismerkedtünk meg. Az 55 és 75 cm-es méretben kapható, hatszögletű, kinyitható és összecsukható fényformáló vélhetően ma már sok lelkes amatőr fotós, vagy akár profi fotográfus kedvence...
Mi az a CRI és miért is jó ez nekünk?
A CRI, azaz a Color Rendering Index nem annyira új keletű, mint gondolnánk. A szín visszaadási indexként fordítható paraméter manapság főként a LED-es fényforrásoknál tűnik fel, de valójában bármilyen fényforrásra megadható.
A CRI nem más,...
Repülni is jó vele: Vanguard Alta Fly 49T
Ha utazáshoz készülünk, akkor a legritkább esetben nem okoz problémát, hogyan vigyük magunkkal a fotós felszerelésünket.
Azzal gyanítom mindenki egyetért, hogy a legrosszabb megoldás, ha otthon hagyjuk a gépünket. Bár épp pár napja, vagy pár...
Hatékony és egyszerű segédeszköz a komponálás megkönnyítésére
Történt már veled olyan, hogy egy fix méretű vagy oldalarányú fotót kellett volna készíts (pl. osztályképet 18×13 cm-ben), de nem vetted figyelembe a végső kép oldalarányát és a gép szenzorának oldalarányát alkalmaztad amikor a...
Kipróbáltuk: Olympus OM-D E-M1 Mark II – teszt
Az Olympus már az OM-D széria első megjelenésekor, 2013-ban bizonyította, hogy célja a profik meghódítása. A zászlóshajó E-M1 továbbfejlesztését a tavalyi Photokinán jelentette be a japán cég, ahol a fejlesztés során érintett újdonságokról is...
Mobiltelefonos makrófotó utómunka pár perc alatt
Egyik Instagram képemre érkezett egy hozzászólás, melyben valaki megkérdezte, hogy egy standard mobiltelefon kamerával készítettem-e a fotót? Válaszoltam, hogy igen – némi Lightroom utómunkával. Ahogy már korábban is szót ejtettem róla, a mobilfotózás kompromisszumos...
Mikrosat LED RL-18 – LED-es állandó fényű körlámpa
Portrék esetén sok más mellett fontos szempont a világítást biztosító fényforrás szemben megjelenő tükröződése. Ha ez természetellenes, akkor az a legjobb képet is tönkreteheti. Előfordul azonban, hogy szándékosan keresünk olyan világítást, amivel a valóságban...
Sigma 85mm f/1,4 DG HSM Art – teszt
A Sigma a 2016-os Photokinán – több másik új objektív mellett – mutatta be a full-frame szenzoros gépekhez tervezett 85 mm-es gyújtótávolságú klasszikus portré objektívének második kiadását, a Sigma 85mm f/1,4 DG HSM Art...
Exkluzív: Sony Alpha 9, FE 16-35mm f/2,8 GM, FE 12-24mm f/4 G teszt
A Sony április 19-én jelentette be új full-frame szenzoros tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépét, a Sony Alpha 9 (ILCE-9) modellt. A rétegelt CMOS szenzorral szerelt gép felbontása ugyan nem rekord nagy, de a 24...
Galéria: Sony FE 12-24mm f/4 G teszt (tesztfotók)
Nem csak a 16-35mm f/2,8 GM-mel, de a 12-24mm f/4 G objektívvel is tudtunk fotókat készíteni.
Az objektívvel szikrázó napsütésben és beltérben is fotóztunk, nyitott blendén, maximális fényerőn, de szűkebb rekesszel is.
A tesztfotók között ellenfényes...