Címlap Címkék Canon EOS DSLR rendszer (EF bajonett)

Címke: Canon EOS DSLR rendszer (EF bajonett)

Sigma 100-400mm f/5-6,3 DG OS HSM C – teszt

A Sigma még tavaly év végén jelentette be Contemporary, azaz kortárs termékvonalába sorolt, full-frame szenzoros DSLR-rel is használható 100-400 mm-es telezoomját, amelyet főképp haladó...

Tamron 70-210mm f/4 Di VC USD – teszt

A Tamron jóideje kínál 70-200mm-es tartományban kiváló, f/2,8 fényerejű telezoomot, azonban nem mindenkinek van szüksége ekkora fényerőre, na és persze nem mindenkinek van annyi...

Sigma 18-35mm f/1,8 DC Art – teszt

A Sigma 18-35mm f/1,8 DC Art objektíve nem egy nagyon friss darab, még 2013-ban jelentette be a japán gyártó (igaz, itthon csak 2014-től volt...

Sigma 50-100mm f/1,8 DC HSM Art – teszt

Az APS-C DSLR-t használóknak bizonyára feltűnt, hogy az utóbbi fél évben csak full-frame gépekhez tervezett objektíveket teszteltünk. Jóllehet, ezeket is felcsavarhatjuk az APS-C szenzoros...

Sigma 24mm f/1,4 DG HSM Art – teszt

A nagylátószögű Sigma objetkívek sorozatunk utolsó darabjaként jöjjön az általános széles látószöget kínáló 24 mm-es f/1,4-es. Bár régebben a 28 mm volt az a gyújtótávolság,...

Sigma 20mm f/1,4 DG HSM Art – teszt

Nemrégiben sorra vettük a Sigma nagylátószögű fix objektívjeit, így most következzen a 20 mm-es f/1,4-es. Sokszor fordul elő, hogy a manapság átlagosnak tekinthető 24 mm-es...

Irix 11mm f/4 (Blackstone) – teszt

Az Irix a 15 mm-es modellje mellett egy sokkal nagyobb, 126 fokos látószöget nyújtó rektilineáris (azaz nem halszem) objektívet is kínál full-frame szenzoros vázakhoz. Az...

Sigma 14mm f/1,8 DG HSM Art – teszt

A Sigma év elején bővítette Art szériás objektív parkját és ekkor jelentette be a 135 mm f/1,8 portré objektívet, a stabilizált 24-70mm f/2,8 fényerős...

Irix 15mm f/2,4 (Blackstone) – teszt

Nem mondok újdonságot, ha kijelentem, hogy néhány éve nagyon fellendült a manuális élességállítású objektívek piaca. Ennek különböző okait sokáig lehetne keresgélni, de annyi biztos, hogy...

Sigma 24-70mm f/2,8 DG OS HSM Art – teszt

Fotóriporterek körében az egyik legelterjedtebb zoomobjektívek a 24-70 mm-es átfogással bíró, f/2,8 fényerejű modellek. Nem véletlen ez, hiszen ez a tartomány jó nagylátószöget és...

NÉPSZERŰ CIKKEK

Tényleg felesleges a vízjelezés?

Talán igen, talán nem, de én sosem hagyom nyitva a bejárati ajtót, nappal is zárom, s a képeim is inkább vízjelezem. Már csak hogy...

Így készíts otthoni fotóhátteret

Kovács Zoltán (Zorko) lelkes amatőr fotósként nem elégedett meg a környezet adta lehetőségekkel, néhány éve barkácsolással kezdte saját fotóstúdióját kialakítani. Ennek egyik lépése volt...

A világ legfényerősebb objektíve

Avagy meddig mehetünk el büntetlenül a fényerő növelésével? A múlt héten jelent meg a Zhong Yi Optics Mitakon Speedmaster 85mm f/1,2...

Alapfokon: Objektívek – Fényerő

Az objektív peremén a gyújtótávolság adaton kívül még egy sor más felirat is található. Ezek egyike a kezdő fényerőt adja meg. A nagyítás mellett az objektívnek talán ez a második legfontosabb paramétere.

Mi az a CRI és miért is jó ez nekünk?

A CRI, azaz a Color Rendering Index nem annyira új keletű, mint gondolnánk. A szín visszaadási indexként fordítható paraméter manapság főként a LED-es fényforrásoknál...