Címlap 2018

Archívum

Kipróbáltuk: Canon EOS R – teszt

Érdekes volt látni, de egyben érthető is, ahogy a két DSLR nagyhatalom, a Canon és a Nikon miként csúsztatta, halogatta a full-frame szenzoros tükör nélküli gépeik megjelenését, aztán egyszer csak varázsütésre, szinte egyszerre hozták...

Kipróbáltuk: Canon EOS 4000D – teszt

A Canon pár évvel ezelőtt kettéválasztotta az alsó-középkategóriás modelljeit, amikor egyidőben megjelentette az EOS 750D és EOS 760D gépeket. Idén év elején hasonlót tett a belépőszintű DSLR-ek szériájával, hiszen az EOS 1300D utódjának választott...

Kipróbáltuk: Canon EOS 2000D – teszt

Az év elején a Canon frissítette belépőszintű DSLR-jeit és két új modellt is piacra dobott: a Canon EOS 2000D-t és a 4000D-t is. Az EOS 1300D után megjelent fényképezőgépekről elsőre nehéz pontosan megmondani (legalábbis...

Canon EOS R testközelből

Bár idén augusztusban volt épp 10 éve, hogy bemutatták az első tükör nélküli cserélhető objektíves fényképezőgépet (MILC), az első évtizedben csak a gyártók egy részének volt szívügye, hogy ez a kategória sikeres legyen. Hiába...

Canon EF 85mm f/1,4 L IS USM – teszt

A Canon sok-sok éven keresztül a tipikus 85 mm-es portré gyújtótávolságban csak két féle fix objektívet kínált, az amatőröknek szánt EF 85mm f/1,8 USM-et és a profiknak kínált EF 85mm f/1,2 L USM, illetve...

Kipróbáltuk: Canon EOS M50 (teszt)

Sokszor leírtuk már, de még egyszer utoljára hadd azzal kezdjük, hogy milyen a viszonya a MILC, azaz tükör nélküli cserélhető objektíves fényképezőgépekhez a Canonnak. Amikor a Panasonic és az Olympus 2009-ben megalkották ezt a szegmenst,...

Kipróbáltuk: Canon EOS 77D – teszt

A Canon már az EOS 760D-vel és az EOS 750D-vel megmutatta, hogy képes két hasonló, egymástól csak minimális eltéréseket mutató DSLR-t piacon tartani. Úgy tűnik, hogy az alsó-középkategória további két részre bontása bejött a gyártónak,...

Kipróbáltuk: Canon EOS 800D – teszt

A Canon a belépőszintű és a középkategóriás DSLR-jeit rendre két évente frissíti. Nem történt ez másként az EOS 750D és EOS 760D után sem, hiszen a gépek a 2015-ös bejelentésüket követően idén kaptak utódot. A...

Kipróbáltuk: Canon EOS 6D Mark II – teszt

Nem sok olyan fényképezőgép van, amit annyit vártak, mint a Canon EOS 6D Mark II-t. Legalábbis hazánkban. A tavaly megjelent EOS 5D Mark IV vélhetőleg sokkal nagyobb horderejű, mint az idei 6D Mark II, idehaza...

Canon EOS 6D Mark II vs. EOS 5D Mark IV

Canon EOS 6D Mark II tesztünk közepén van egy kis időnk arra, hogy kimazsolázzuk a főbb képességeket és összevessük a szolgáltatásokat is a közel kétszer drágább EOS 5D Mark IV-gyel. Ha profi vagy, akkor nem...

NÉPSZERŰ CIKKEK

Minden, amit a LUT-ról és LOG-ról kezdőként tudnod kell

Profi videográfusok számára a LUT és a LOG olyan, mint séf számára a wok és a fakanál. Nélkülük nem sokra mennének. De mik ezek a...

A világ legfényerősebb objektíve

Avagy meddig mehetünk el büntetlenül a fényerő növelésével? A múlt héten jelent meg a Zhong Yi Optics Mitakon Speedmaster 85mm f/1,2...

Hét ellenérv a MILC-ekkel szemben – és cáfolatuk

Pierre T. Lambert megrögzött DSLR fan és most jól beolvas a MILC-ek ellen...

Heti Fortepan – 4. Tóth József Füles humoros reklámplakátjai az 1970-80-as évekből

A műterem a mosókonyhában volt, a (sztár)manökenek saját magukat sminkelték és Photoshop híján fénykép csak arról születhetett, ami ténylegesen összerakva, legyártva ott állt a kamera előtt. Az idén nyolcvan éves Tóth József Füles mesél a Fortepanra felkerült korabeli reklámfotóiról, amelyekkel szinte új műfajt teremtett.

Vigyázz, mit fotózol egy német tányéron!

Németországban a vacsorádat is védheti szerzői jog. Érdekes cikket tett közzé a Die Welt nyomán a PetaPixel.com, amely a német...