Címlap 2019

Archívum

Panasonic S 24-105mm f/4 – teszt

A standard riporter zoomok között a 24-70mm f/2,8 mellett a kissé nagyobb átfogású, de fényerőben 1 blendével gyengébb 24-105mm f/4 is elterjedt, ez ráadásul általánosabb jellegű felhasználásra is alkalmasabb, hiszen tele vége messzebb nyújtózkodik. A...

Nikkor Z 14-30mm f/4 S – teszt

A Nikon folytatja útját a Leica kisfilm képkocka méretű szenzoros tükör nélküli fényképezőgépeihez készülő, kis tömegű objektívek fejlesztésében. Már a Nikkor Z 24-70mm f/4 S objektívnél is azt tapasztaltuk, hogy igazán könnyű és méretében...

Olympus M. Zuiko Digital 12-200mm f/3,5-6,3 ED – teszt

Amikor tíz évvel ezelőtt a mikro NégyHarmados tükör nélküli fényképezőgépek megjelentek, leginkább a kis méretükkel promózták őket. Erre kiváló volt a már akkor elérhető „pancake” standard fix, az M.Zuiko Digital 17mm f/2,8. Nem lehet...

Tamron 24-70mm f/2,8 Di VC USD G2 – teszt

Standard riporter zoomnak is nevezhetjük a 24-70mm-es tartományú, f/2,8 fényerejű objektíveket, amelyet minden magára valamit is adó gyártó készít. Ez alól a Tamron sem kivétel, ők 2012 év elején mutatták be az első ilyen...

Nikkor 8-15mm f/3,5-4,5 E ED AF-S Fisheye – teszt

Nehéz a halszem objektívekre úgy gondolni, mint amelyekkel változtathatjuk a látószöget. Éveken keresztül nem is volt olyan, hogy halszem-zoom, talán csak a viccekben. Aztán a Pentax 2005-ben bejelentette az első APS-C-s, a Canon pedig...

Tamron 15-30mm f/2,8 Di VC USD G2 – teszt

A Tamron még 2014-ben adta ki teljes kisfilmes képkocka kirajzolására tervezett 15-30mm-es nagylátószögű, nagy fényerejű zoomját, amelynek tavaly augusztusban jelent meg a második, átdolgozott kiadása, G2 jelöléssel. Az új verzió dupla processzoros (Dual MPU) kialakítású,...

Nikkor AF-S 28mm f/1,4 E ED – teszt

A Nikon pár éve frissítette 28 mm-es nagylátószögű, nagy fényerejű fixét és akkor jelentette be az elektromágneses blendevezérléssel dolgozó Nikkor AF-S 28mm f/1,4 E ED modellt. Nyilvánvaló, hogy nem egy vadonatúj darabról van szó,...

Sigma 28mm f/1,4 DG HSM Art – teszt

A Sigma már tavaly is rendelkezett 24mm f/1,4 DG HSM Art objektívvel, amelyet mi is elégedettséggel teszteltünk. Azonban 28 mm-es fixe sokáig nem volt a japán gyártónak az Art szériában, sőt, a korábbi EX...

Tamron 17-35mm f/2,8-4 Di OSD – teszt

A Tamron szinte az elsők között hozta ki teljes kisfilmes képkocka kirajzolására tervezett nagylátószögű, nagy fényerejű zoomját, a 17-35mm f/2,8-4 Di LD Apsh modellt a 2000-es évek elején. Azóta persze sokat változtak a digitális...

Meike 85mm f/1,8 – teszt

A digitális tükörreflexes fényképezőgépekhez külső gyártóként jó ideig csak a Sigma, Tamron, illetve Tokina készített olyan objektíveket, amelyek automatikus élességállítást is kínáltak. A „triumvirátus” hegemóniáját elsőként a Yongnuo törte meg, azóta azonban már más...

NÉPSZERŰ CIKKEK

Tényleg felesleges a vízjelezés?

Talán igen, talán nem, de én sosem hagyom nyitva a bejárati ajtót, nappal is zárom, s a képeim is inkább vízjelezem. Már csak hogy...

Remek animáció az objektívek rekeszének és hatásának bemutatására

Vincent Ledvina főképp animációk és time-lapse videók készítésében jeleskedik, legújabb ötpercesében az objektívek rekeszének, azaz a blende működését és hatásait magyarázza el. Habár csak érintőlegesen,...

Alapfokon: Érzékenységek

Mint ahogy a filmes gépek esetében, a digitális fényképezőgépeknél is különöző érzékenységeket használhatunk. Hogy mit jelent ez és milyen hatása van, cikkünkből kiderül.

Még hogy nem fontos szempont egy DSLR-nél a tükör és zárhang?

Éljen a Nikon 1, éljen a Nikon 1. Vagy mondhatnánk azt is, hogy éljen a Panasonic DMC-GX7! A lényeg: bizony vannak esetek, amikor egy...

Heti Fortepan – 5.: Tervezetten természetes kastélyparkok

Ma Magyarországon már csak alig egy-két helyen csodálhatjuk meg eredeti környezetükben a főúri kastélyokat, pedig egykor a fényűzéshez éppúgy hozzátartozott a hatalmas park, mint az impozáns épület. Fotókon az ország legszebb precízen megtervezett kastélyparkjai.