Címlap 2018

Archívum

Sigma 60mm f/2,8 DN Art – teszt

A Sigma még 2012 év elején lépett be a cserélhető objektíves tükör nélküli fényképezőgépek objektívjeinek piacára, akkor debütált új szériájuk, a Digital Neo. Azóta összesen öt optikát dobtak piacra ebben a sorozatban, amelyek közös...

Olympus M.Zuiko Digital 45mm f/1,2 Pro – teszt

Amikor a Panasonic 2008-ban, majd az Olympus 2009-ben útjára indította az első mikro NégyHarmados tükör nélküli fényképezőgépet, vélhetően senki sem gondolta, hogy 10 éven belül olyan objektív kínálat lesz a rendszerhez és olyan fejlett...

Sigma 50-100mm f/1,8 DC HSM Art – teszt

Az APS-C DSLR-t használóknak bizonyára feltűnt, hogy az utóbbi fél évben csak full-frame gépekhez tervezett objektíveket teszteltünk. Jóllehet, ezeket is felcsavarhatjuk az APS-C szenzoros gépekre, kicsi az esélye, hogy egy haladó amatőr az APS-C...

Sigma 24mm f/1,4 DG HSM Art – teszt

A nagylátószögű Sigma objetkívek sorozatunk utolsó darabjaként jöjjön az általános széles látószöget kínáló 24 mm-es f/1,4-es. Bár régebben a 28 mm volt az a gyújtótávolság, amivel a legtöbb nagylátószögű objektív készült (legyen az fix, vagy...

Sigma 20mm f/1,4 DG HSM Art – teszt

Nemrégiben sorra vettük a Sigma nagylátószögű fix objektívjeit, így most következzen a 20 mm-es f/1,4-es. Sokszor fordul elő, hogy a manapság átlagosnak tekinthető 24 mm-es nagylátószög éppen nem elég, egy kicsit extrémebb, egy kicsit nagyobb...

Irix 11mm f/4 (Blackstone) – teszt

Az Irix a 15 mm-es modellje mellett egy sokkal nagyobb, 126 fokos látószöget nyújtó rektilineáris (azaz nem halszem) objektívet is kínál full-frame szenzoros vázakhoz. Az Irix 11mm f/4 szintén kétféle kivitelben készült, amelyeket külön névvel...

Sigma 14mm f/1,8 DG HSM Art – teszt

A Sigma év elején bővítette Art szériás objektív parkját és ekkor jelentette be a 135 mm f/1,8 portré objektívet, a stabilizált 24-70mm f/2,8 fényerős standard zoomot, valamint az ultra nagy látószögű 14mm f/1,8 modellt. Az...

Irix 15mm f/2,4 (Blackstone) – teszt

Nem mondok újdonságot, ha kijelentem, hogy néhány éve nagyon fellendült a manuális élességállítású objektívek piaca. Ennek különböző okait sokáig lehetne keresgélni, de annyi biztos, hogy a DSLR-ek LiveView élőkép módja, illetve a MILC-ek remek nagyítású...

Sigma 24-70mm f/2,8 DG OS HSM Art – teszt

Fotóriporterek körében az egyik legelterjedtebb zoomobjektívek a 24-70 mm-es átfogással bíró, f/2,8 fényerejű modellek. Nem véletlen ez, hiszen ez a tartomány jó nagylátószöget és nem túl távoli témák esetében elégséges minimális telét kínál, ugyanakkor...

Nikkor 10-20mm f/4,5-5,6G VR DX AF-P – teszt

A Canonnál már pár éve megjelent néhány olyan objektív, amely a korábban drágább, itthon nehezebben megfizethető modell mellé került, jóval kedvezőbb árcédulával. Ezek a hobbifotósoknak gyártott objektívek persze nem csak azért készülnek, hogy nekünk...

NÉPSZERŰ CIKKEK

Photoshop zsonglőrködés kiMAXolva

Szépen lassan kimondhatjuk, hogy a képfeldolgozás és képmanipuláció már egy olyan szintet ért el, ahol a fotográfus és a digitális képművész már fényévekre van...

Állvány vásárlási tanácsok: így válassz tripodot és állvány fejet!

Nem könnyű a fotósok élete, hiszen nem csak fényképezőgépet és objektívet kell körültekintően választani, de állványt se mindegy, hogy milyet vesz az ember. Kezdőként általában...

A medián fotózási technika

Szűcs Mátyás egy érdekes technikáról írt nekünk cikket, amelyben bemutatja, hogy a Photoshop Smart Objects-einek egyik tulajdonságát hogyan hasznosíthatjuk olyan kompozit fotók készítésénél, amelynél...

Ezért jó a High-Speed vakuszinkron

Jared Platt magyarázza el nekünk, milyen helyzetekben kell High-Speed vakuszinkront alkalmazni, s az milyen előnyökkel jár. Bizonyára minden olvasónk tudja, hogy a...

Heti Fortepan – 9.: Borzalom pasztell-színekben

A válogatás a második világháború egyik legnagyobb lengyelországi gettójának színes felvételeit mutatja be.